Вчені із Варшавського університету зробили велике відкриття. Це може стати проривом у лікуванні хвороби Альцгеймера

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Група вчених з Варшавського університету, Інституту експериментальної та клінічної медицини та Національного інституту лікарських засобів провела дослідження нової органічної сполуки, яка має добрі шанси покращити лікування хвороби Альцгеймера. Результати дослідження опубліковано у журналі «Фізична хімія, хімічна фізика».

Вчені з Варшавського університету спільно з вченими з Інституту експериментальної та клінічної медицини та Національного інституту лікарських засобів провели дослідження нової органічної сполуки з потенційним застосуванням у лікуванні хвороби Альцгеймера. Мова йде про з’єднання, яке саме по собі або у поєднанні з частинками золота нанометрового розміру може бути використане для придушення активності ацетилхолінестерази.

Вищезгаданий фермент відповідає за гідроліз ацетилхоліну – нейротрансмітера, дефіцит якого спостерігається у хворих на хворобу Альцгеймера.

Шанс на більш ефективне лікування хвороби Альцгеймера

Нова органічна сполука була отримана доктором Ганною Завадською з хімічного факультету Варшавського університету, а потім піддана всебічним дослідженням, починаючи з його кристалічної структури, через його електрохімічні та оптичні властивості, закінчуючи біологічними тестами.

Ми провели дослідження у досить великій міждисциплінарній команді. Були потрібні фахівці в різних областях, від органічного синтезу через нанотехнології до досліджень in vitro і in vivo на тваринах, — каже проф. Мацей Мазур з хімічного факультету Варшавського університету.

Вчені пояснюють, що сполука, яка є похідною тетрагідроакридину та його кон’югату з наночастинками золота, має здатність інгібувати ацетилхолінестеразу близько 5000 разів разів вище, ніж у ривастигміну, препарату, який зазвичай використовується для лікування хвороби Альцгеймера. Таким чином, він може бути більш ефективним і в той же час менш токсичним.

Результати дослідження були опубліковані в престижному журналі Physical Chemistry Chemical Physics.

Роботу створено у співпраці з науковцями хімічного факультету Варшавського університету (Ілона Мойжич, Ганна Завадська, Мачею Хотковськи, Мачею Мазур), Інституту експериментальної та клінічної медицини Польської академії наук (Катаржина Качинська, Домініка Зайонц, Петро Войцеховський), Національний медицинський. Маурін) та Варшавський університет природничих наук (Катажина Вікторська).

Як пояснюють дослідники, хвороба Альцгеймера є нейродегенеративним захворюванням, яке створює все зростаючий медичний, соціальний та економічний тягар. Це найчастіша причина деменції, що виявляється когнітивними дисфункціями, такими як порушення пам’яті, мислення та навчання.

Автор Ред